AAA
Gimnazjum Publiczne im. Wł. St. Reymonta w Kłodzku

06 czerwca 2017 14:16 | Aktualności

WYCIECZKA DO WARSZAWY

31 maja wyjechaliśmy na 3-dniową wycieczkę do Warszawy. Przed odjazdem spod szkoły policja sprawdzała nasz autokar. Po sprawdzeniu listy obecności można było zająć miejsca na podróż. Droga była długa, lecz pełna zabawy i śmiechu. Około godziny 13:00 dotarliśmy na miejsce spotkania z przewodnikiem. Na początku zwiedzaliśmy Stare Miasto i Powiązki Wojskowe. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat zmarłych obrońców naszego kraju. Po długim zwiedzaniu poszliśmy na obiad. Wszyscy  zjedli ze smakiem i byli gotowi do dalszego zwiedzania. O 19.30 dotarliśmy na Stadion Narodowy , czyli jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie. Przeszliśmy przez trybuny i zobaczyliśmy murawę. Później weszliśmy do szatni i ogadaliśmy koszulki zawodników. Następnie zwiedzaliśmy salę konferencyjną. Po zwiedzaniu stadionu pojechaliśmy do naszego miejsca zakwaterowania, gdzie zjedliśmy kolację. Do ciszy nocnej mieliśmy czas dl siebie.

Drugiego dnia wstaliśmy o 7.00 i zjedliśmy śniadanie. Po posiłku zebraliśmy  się przed hotele i pojechaliśmy pod Łazienki  Królewskie. Zwiedzaliśmy trakt Królewski. Później podjechaliśmy pod Pałac Kultury i wjechaliśmy na taras widokowy, który znajdował się na 30. piętrze. Pogoda nie dopisywała, ale widoki i tak były cudowne. Z pod Pałacu Kultury przejechaliśmy metrem  po siedzibę TVP przy ulicy Woronowicza którą zwiedziliśmy. Bawiliśmy się wspaniale. Dowiedzieliśmy się  wielu rzeczy o pracy w telewizji i o jej powstaniu. Po wizycie w telewizji pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Muzeum prowadzi działalność naukowo-badawczą oraz edukacyjną poświęconą dziejom powstania, a także historii i działalności Polskiego Państwa Podziemnego. Ma stanowić hołd wobec tych, którzy walczyli o i ginęli za wolna Polskę i jej stolicę, pokazując następnym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń. Podczas wizyty zaczerpnęliśmy szczątka historii. Po skończonym zwiedzaniu wróciliśmy do hotelu.

3 dnia po jedzeniu posiłku i zbiórce przed hotelem pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernika , gdzie zapoznaliśmy się z niemal wszystkimi prawami fizyki , jakie rządzą naszym światem . Mieliśmy tam 3 godziny czasu wolnego dla siebie.  O godzinie 13:00 weszliśmy do planetarium . Było tam bardzo fajnie. Obejrzeliśmy bardzo ciekawy pokaz na temat Saturna i jego księżyców .  Po  pokazie ruszyliśmy autokarem w drogę powrotną do szkoły. Na miejscu byliśmy około godziny 22:00.